Blog
20
02
2013

Zmiany meldunkowe

Wydział Spraw Obywatelskich UMiG w Pleszewie informuje, że 31 grudnia 2012 r. weszła w życie ustawa z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r., poz. 1407), na mocy której wprowadzono szereg ułatwień w realizacji obowiązku meldunkowego obejmujących między innymi:

– wprowadzenie możliwości automatycznego wymeldowania przy zameldowaniu w nowym miejscu;

– wprowadzenie możliwości wykonania formalności meldunkowych przez pełnomocnika;

– zniesienie obowiązku zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE, obywateli państw EFTA – stron EOG i Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy;

– zniesienie obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów;

– zniesienie obowiązku właścicieli, dozorców, administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy w zakresie kontroli spełniania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników;

– wydłużenie z 4 do 30 dni terminu na realizację obowiązku meldunkowego;

– zniesienie karalności za niedopełnienie obowiązku meldunkowego przez obywateli polskich, obywateli UE oraz obywateli EFTA – stron EOG i Konfederacji Szwajcarskiej;

– odstąpienie od konieczności zgłaszania przy meldowaniu się informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładaniu książeczki wojskowej;

– wydłużenie z 3 do 6 miesięcy długości okresu wyjazdu zagranicznego, który będzie objęty obowiązkiem zgłoszenia w organie ewidencji ludności.

Ponadto przypominamy, że w 2013 roku mija kolejny termin ważności dowodów osobistych. Stracą ważność dokumenty wydane w 2003 roku. Dlatego prosimy o sprawdzenie terminu ważności dowodu osobistego. Celem wydania nowego dokumentu, należy zgłosić się do tutejszego urzędu w terminie 1 miesiąca przed upływem terminu ważności dowodu i dostarczyć wypełniony wniosek wraz z dwoma zdjęciami.
Przypominamy również, że w myśl ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście i odbioru dowodu osobistego dokonuje się osobiście.
Wszelkich wyjaśnień i wątpliwości związanych ze zmianą procedury meldunkowej i dowodów osobistych udzielają pracownicy Wydziału Spraw Obywatelskich – pok. 207. II piętro, ul. Rynek 1, tel.: 62 7428 314, 62 7428 315, 62 7428 317, e-mail: ob@pleszew.pl

author: M. Konieczny

Comment
0

Leave a reply

one × three =

Wielkość czcionki
Kontrast