Przyjdź i porozmawiaj o budżecie!
Już 25 marca w pleszewskim ratuszu odbędzie się kolejne spotkanie dotyczące budżetu obywatelskiego. Przyjdź, wyraź swoją opinię i dowiedź się czegoś więcej o tej inicjatywie.
25 marca o godz. 17.00 w sali posiedzeń pleszewskiego ratusza odbędzie się kolejne spotkanie ze specjalistą dotyczące budżetu obywatelskiego. Maciej Milewicz – kierownik Oddziału Dialogu Społecznego Biura Prezydenta Miasta Poznania przedstawi ogólne założenia budżetu obywatelskiego oraz podzieli się swoimi doświadczeniami w jego wdrażaniu w Poznaniu. W trakcie spotkania odbędą się także konsultacje z mieszkańcami oraz przedstawione będą już zgłoszone uwagi co do regulaminu wprowadzania budżetu obywatelskiego w Pleszewie.
– Zapraszamy więc wszystkich mieszkańców do udziału w spotkaniu, szczególnie przedstawicieli organizacji pozarządowych i społecznych, sołtysów, przewodniczących Rad Osiedli, urzędników i wszystkich, którzy chcą mieć wpływ na wydatki pleszewskiego samorządu – zaprasza Arkadiusz Ptak, zastępca burmistrza Miasta i Gminy Pleszew.
Cały czas można swoje uwagi co do regulaminu budżetu obywatelskiego zgłaszać do rzecznika prasowego UMiG – mailowo: rzecznik@pleszew.pl lub telefonicznie 062 7428 304. Na spotkaniu 25 marca będą one analizowane. – Nie chcemy sami rozstrzygać ważnych kwestii dotyczących budżetu obywatelskiego. Czekamy na opinię mieszkańców i jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje – tłumaczy burmistrz Marian Adamek.
W trakcie prac nad regulaminem tworzenia budżetu obywatelskiego powstało wiele elementów, które władze Miasta i Gminy Pleszew chcą poddać pod dyskusję. Te dotyczą choćby wyodrębnienia kwoty do rozdysponowania w ramach budżetu obywatelskiego oraz składu komisji oceniającej propozycje zadań złożonych przez mieszkańców. Inne odnoszą się do sposobu głosowania na poszczególne zadania. – Mamy wątpliwości, czy ma to być tradycyjne głosowanie czy internetowe. Pierwsze na pewno pokaże zaangażowanie mieszkańców – stwierdził burmistrz . Wątpliwości budzi także głosowanie w dwóch turach.
Tutaj można pobrać projekt Regulaminu tworzenia budżetu obywatelskiego – Pobierz
Kolejne już konsultacje dotyczące budżetu obywatelskiego organizuje Miasto i Gmina Pleszew oraz Centrum Informacyjno-Doradcze dla organizacji pozarządowych w Pleszewie.
Przypomnijmy: budżet obywatelski zakłada decydowanie przez mieszkańców o wykorzystaniu na poszczególne zadania pewnej części środków w ogólnym budżecie. To mieszkańcy, organizacje pozarządowe czy instytucje publiczne mogą zgłosić zadanie, które będzie sfinansowane z budżetu MiG. – Oczywiście zgłoszone zadanie, musi być zadaniem własnym gminy. Oceny wniosków pod tym katem będą dokonywać urzędnicy – podkreśla Arkadiusz Ptak, zastępca burmistrza. W tej kwestii można także skorzystać z pomocy rzecznika prasowego. – O odpowiedź na pytanie, czy dane zadanie leży w kompetencjach gminy, można się zwrócić mailowo do Anny Bogacz, rzecznika prasowego – dodaje burmistrz Adamek. Władze Miasta i Gminy liczą na to, że pomysły na wykorzystanie tych środków będą ciekawe i nowatorskie, skierowane do dużej liczby mieszkańców. Ostatecznie, które ze zgłoszonych zadań zostaną zrealizowane, zdecydują mieszkańcy w formie głosowania.