Usuń azbest!
W ubiegłym roku usunięto na terenie Miasta i Gminy Pleszew 63,5 tony wyrobów zawierających azbest. Właściciele nieruchomości skorzystali z dofinansowania. Właśnie ruszyły procedury składania wniosków na ten rok.
W ubiegłym roku w ramach ministerialnego „Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032” usunięto na terenie MiG Pleszew 63,457 ton wyrobów zawierających azbest, z czego 36,5 ton stanowiło odbiór, transport i unieszkodliwienie, natomiast 27 ton zdemontowano, przetransportowano i unieszkodliwiono. Całość kosztowała 29.338,50 zł, z czego samorząd wyłożył 2.587 zł, reszta kosztów to dotacja z WFOŚIGW oraz powiatu pleszewskiego.
Właściciele nieruchomości mogą już składać wnioski o dofinansowanie usunięcia wyrobów zawierających azbest na 2015 r. Wnioski należy składać do 30 kwietnia tego roku w Urzędzie MiG Pleszew. Pamiętać należy, że aby uzyskać dofinansowanie właściciele nieruchomości muszą zgłosić ilość azbestu i wpisać się do bazy azbestowej przed złożeniem wniosku. Można to zrobić w Wydziale Gospodarki Komunalnej w ratuszu, pokój 111.