Blog
09
02
2015

Sprawdzamy śmieci!

Nowy system gospodarowania odpadami funkcjonuje w Polsce już od półtora roku. Jednak nadal śmieci są segregowane nieprawidłowo. W Pleszewie rozpoczynają się więc zapowiadane wcześniej kontrole.  

Kontrole śmieciowe rozpoczną się jeszcze w lutym. Będą je przeprowadzać strażnicy miejscy i urzędnicy z  Wydziału Gospodarki Komunalnej. – Nieprawidłowości w segregacji będzie nam zgłaszać firma odbierająca odpady czyli Przedsiębiorstwo Komunalne. Następnie właściciel bądź zarządca nieruchomości będzie poinformowany o planowanej kontroli. – tłumaczy Andrzej Jędruszek, zastępca burmistrza MiG Pleszew. Efektem kontroli może być decyzja o podwyższeniu opłat  – W przypadku gdy w trakcie kontroli okaże się, że deklaracja dla danej nieruchomości jest złożona na odpady segregowane, a mieszkańcy śmieci nie segregują, wówczas zmuszeni będziemy wydać decyzję i naliczyć właścicielowi opłatę jak dla śmieci niesegregowanych – informuje Angelika Sołtysiak, szefowa Referatu Gospodarki Odpadami.

O tym, że segregacja śmieci będzie kontrolowana władze MiG Pleszew informowały zaraz po wejściu w życie nowego systemu. Mieszkańcy mieli półtora roku na „nauczenie się” segregowania. Ponadto jeśli ktoś deklaruje, że będzie segregował odpady, powinien przestrzegać zasad. Wciąż bardzo dużo produkowanych jest odpadów zmieszanych. – Ujawniliśmy wiele przypadków złej segregacji śmieci w szczególności w nieruchomościach wielolokalowych – mówi Angelika Sołtysiak. Kontrola śmieci ma przede wszystkim na celu obniżenie kosztów funkcjonowania systemu. Dodajmy, że jest to także w interesie właściciela nieruchomości, który za odpady segregowane płaci znacznie mniej.

Warto wspomnieć  także, że terminy płatności za odpady komunalne pozostają bez zmian czyli: 15 lutego, 15 maja, 15 sierpnia, 15 listopada. Nie wzrastają także dotychczasowe stawki. Wpłat nadal dokonujemy na przydzielony indywidualny numer konta bankowego. Przypominamy także właścicielom bądź zarządcom nieruchomości, że w przypadku jakichkolwiek zmian osobowych, np. narodzin dziecka, zgonu, wyprowadzki bądź przeprowadzki, należy w ciągu 14 dni dokonać zmiany deklaracji. To obowiązek.

Szczegółowych informacji udziela Referat Gospodarki Odpadami, ul. Fabryczna 5 (budynek Przedsiębiorstwa Komunalnego), tel. 0 625801 180.

author: Anna Bogacz

Comment
0

Leave a reply

three + 1 =

Wielkość czcionki
Kontrast