Instytucje kultury pod wspólnym mianownikiem
Pleszewskie instytucje kultury zlokalizowane na terenach pokolejowych postanowiły grać do jednej bramki. Pierwszym etapem jest spójna identyfikacja wizualna.
Zajezdnia Kultury (Dom Kultury) to jedna z wizytówek Pleszewa. Nowa siedziba instytucji powstała po dawnej małej parowozowni na zrewitalizowanych terenach kolejowych. Było więc oczywistym, że jej nowy logotyp będzie nawiązywał do torów kolejowych, które zresztą w Pleszewie są unikatowe – po trzech szynach mogą kursować pociągi wąsko i szerokotorowe.
Zmienił się także logotyp Kina „HEL”, które działa pod skrzydłami pleszewskiego Domu Kultury. Jako ostatnia w “kolejowej” grupie znalazła się Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Pleszew, która również w swoim logo nawiązuje do historii miejsca.
– Nowe logo, które przygotowała dla nas niezawodna Anna Sobkowiak – pleszewski grafik, nawiązuje bezpośrednio do miejsca, w którym biblioteka się znajduje. Są więc i tory, choć nie mylą się także ci, którzy widzą na nim otwartą książkę. Jest też charakterystyczny dla nas pomarańczowy kolor. Nowego znaku graficznego będziemy używać równorzędnie z naszym klasycznym, bibliotecznym logotypem – tłumaczy Zuzanna Musielak-Rybak, dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Pleszew.
Połączenie sił przez pleszewskie instytucje kultury ma zaowocować spójną i uzupełniającą się ofertą dla mieszkańców i gości. Jednolity system identyfikacji wizualnej ma ponadto podkreślać charakter i wyjątkowość tego miejsca.